Augura Audiovisual SCCL és una cooperativa de treball dedicada a la producció audiovisual constituïda l’any 2023 a Vilanova i la Geltrú. Amb seu al carrer Lepant de la capital del Garraf, compta amb dues línies de treball ben diferenciades: la de Flexic, centrada en la creació de contingut audiovisual adreçada a l’àmbit de la comunicació i el marqueting, i la d’Augura, la nineta dels ulls d’aquesta nova cooperativa, i que té per objectiu principal posar a l’abast del sector cultural i educatiu tot el bagatge i experiència dels seus dos impulsors, en Ferran Vilanova i l’Eduard Cujó. “Som una cooperativa audiovisual creada amb la vocació de dinamitzar iniciatives culturals mitjançant les noves tecnologies i difondre projectes sensibles a l’art i a l’educació”, anuncien Vilanova i Cujó.
Tots dos es van conèixer fa gairebé vint anys, quan van coincidir treballant a les televisions locals de Vilanova i Sitges. Després d’uns anys compartint feina, cadascú va emprendre trajectòries diferents; en Ferran va treballar durant deu anys com a freelance per diferents productores i va fer també de realitzador de tràilers de cinema en un canal especialitzat. L’any 2011 va decidir iniciar el seu propi projecte: Flexic, una productora audiovisual molt adreçada al sector de la comunicació i el màrqueting. Per la seva banda, l’Eduard va treballar fins al 2010 en televisions locals com a tècnic i el 2011 va emprendre un projecte col·lectiu d’explotació dels Cinemes de Sitges. L’any 2021, just passada la pandèmia, en Ferran i l’Eduard es troben de nou i a partir d’aquí en Ferran s’incorpora a Flexic.
El 2023, després de dos anys treballant plegats, decideixen crear la cooperativa Augura per donar resposta a un neguit que feia temps que els rondava: “Tant l’un com l’altre sempre hem compartit el nostre gust per la cultura i vèiem que a través de l’educació podíem començar a encarar els nostres serveis i la nostra professió. Amb això, i tenint en compte que tot i ser freelance ja treballàvem de manera natural com una cooperativa, vam decidir constituir-nos com a tal”, expliquen l’Eduard i en Ferran. I és just en aquest moment que decideixen crear la cooperativa quan contacten amb Coopsetània perquè els assessori i acompanyi en tot el procés de constitució.
Per tant, Augura Audiovisual SCCL, esdevé cooperativa de treball i aixopluga dues marques (Flexic i Augura). Com s’ha indicat al principi, Flexic, centra la seva activitat en el sector de la comunicació i el màrqueting, mentre que Augura, ho fa en l’àmbit de la cultura i l’educació. Malgrat ser dos segments diferents, l’Eduard i en Ferran assenyalen que sempre hi ha algun vas comunicant entre una i altra i que permet enriquir el projecte final: “Aplicar els nostres coneixements més de màrqueting ens és molt útil quan creem peces audiovisuals per al món de la cultura o l’educació, ja que, ens permeten donar-los un recorregut més ampli, a la vegada que la perspectiva que ens ofereix l’especialització en l’àmbit cultural pot ser molt enriquidora per als clients que tenim d’altres sectors”, comenten.
El projecte Vida lectora
Gairebé al mateix temps que constituïen la cooperativa, començaven a donar-li forma a Vida lectora, un projecte molt personal i ambiciós que té per objectiu promoure l’hàbit lector, divulgar els beneficis que aporta la lectura i, finalment, fidelitzar públic de totes les edats en la lectura. Per aconseguir-ho, estan treballant en la creació d’una plataforma que contindrà peces audiovisuals organitzades en diferents àmbits i que han de ser una eina per acabar vehiculant les seves usuàries cap a l’hàbit lector. Cada peça audiovisual tindrà diferents càpsules més curtes que circularan per diferents espais i suports per tal d’abocar el públic a la plataforma. “Les càpsules de totes les branques de la plataforma han de ser petites portes que obrin per despertar curiositat per poder conèixer i, al final, llegeixin. La peça audiovisual no substitueix res, sinó que obre la porta a la curiositat”, conclou en Ferran.
D’aquesta manera, el contingut audiovisual de Vida lectora s’estructurarà en diferents branques: consells o recomanacions de lectures per als infants de primària, divulgació dels beneficis de la lectura, entrevistes, reportatges d’iniciatives del territori en la promoció de la lectura, un espai per a la narració, etc. “No és un portal de novetats editorials, sinó que és una eina per crear hàbit lector”, insisteixen els promotors de la plataforma. Tots els continguts seran gratuïts i accessibles, però caldrà subscriure’s prèviament.
En Ferran i l’Eduard combinen la feina del dia a dia de la cooperativa, amb la posada en marxa de Vida lectora, és a dir, en l’estructura de la plataforma i en la creació del contingut audiovisual que l’alimentarà. Si tot marxa segons el previst, esperen poder presentar la iniciativa al llarg del 2025. De moment, i com a tastet, tenen algun clip penjat a la web d’Augura.
0 Comments